Wielu zastanawia się, jak będzie wyglądał rynek turystyczny ( a zwłaszcza turystyki przyjazdowej) po zakończeniu zaskakującej epidemii, która zupełnie wstrzymała wiele branż na całym świecie. Odpowiedź nie jest w żadnym wypadku jednoznaczna i prosta. Sytuacja jest bez precedensu i działania podjęte w najbliższych tygodniach/ miesiącach będą miały znaczący wpływ na dalsze lata.
Pytanie o przyszłość
Polscy touroperatorzy zastanawiają się nad tą kwestią i już teraz starają się skutecznie reagować i przeciwdziałać negatywnym skutkom lockdownu. Działania można podzielić na etapy, które przechodzą dość płynnie pomiędzy sobą.
Etap pierwszy
Pierwszy i najboleśniejszy dla wszystkich etap mamy już praktycznie za sobą i jest to jednocześnie dobra wiadomość. Wiązał się on z reakcją na zaistniałą sytuację i próbą przesunięcia i przełożenia na późniejsze miesiące wszystkich wydarzeń mających dojść do skutku w czasie kryzysu wywołanego epidemią. Przyjazdy których nie udało się przełożyć, musiały niestety zostać anulowane.
Etap drugi
Kolejnymi podjętymi działaniami są kwestie dostosowania i przygotowania gruntu pod wydarzenia mające szansę odbyć się tuż po wygaśnięciu zagrożenia. Działania mają za zadanie zachęcić klientów do szybkiego powrotu do zamierzonych, lecz wstrzymanych planów za pomocą ciekawych rozwiązań i ułatwień.
Szacuje się, że w przypadku opanowania sytuacji epidemiologicznej druga połowa roku jest okresem w którym istnieje realna szansa na wznowienie ruchu turystycznego. Być może będzie to częściowy rozruch, natomiast uczestnicy rynku muszą być gotowi na działanie na 100%.
Przykład dobrego działania DMC Poland
Polscy touroperatorzy wykazują się dużą elastycznością i kreatywnością w tej kwestii. Firmy które będą umiały ukierunkować swoje działania w kierunku zainteresowania i zapewnienia bezpieczeństwa przyszłym klientom będą zdobywać przewagę w okresie uwolnienia rynku.
Za przykład może posłużyć działanie firmy ITS DMC Poland (https://its-poland.com/dmc-poland/), która zaproponowała kilka kluczowych rozwiązań w zakresie dostosowania oferty do panujących warunków.
Przykłady dobrych działań to:
– możliwość bezkosztowej anulacji dla nowych zamówień aż do 2 tygodni przed przyjazdem
– płatności przesunięte do 2 tygodni przed przyjazdem
– darmowe zwiedzanie z przewodnikiem w ramach akcji promocyjnej na rok 2020 i 2021.
Działania takie i podobne polskich touroperatorów będą pomagały w odbudowaniu zainteresowania i zaufania turystów, którzy chcieliby odwiedzić Polskę jak tylko sytuacja międzynarodowa na to pozwoli.
Etap trzeci
Następstwem wcześniejszych etapów jest realizacja usług turystycznych w nowej, zapewne nieco innej rzeczywistości. Polscy jak i światowi touroperatorzy zapewne będą mieli różne wizje i strategie na ten okres, ale w oparciu o dotychczasowe doświadczenia można wysnuć wniosek, że będzie to czas zarówno pełen niepewności i obaw, jak i nadziei i nowych możliwości.
DMC’s Poland będą z pewnością stawiali na innowacyjne rozwiązania w oparciu o dotychczasowe doświadczenia i nowe wizje i pomysły. Z pewnością ścisła współpraca z miejscami i obiektami turystycznymi pozwoli w szybkim okresie czasu wypracować rozwiązania, które na dobre wpiszą się w strategię branży turystycznej.
Nowy początek dla polskich touroperatorów.
Jak zmieni się podróżowanie, jaki profil turysty będzie wiodącym w najbliższych latach?
Na te pytania nie można odpowiedzieć już teraz, ale ważne jest by być w stanie na bieżąco dostosowywać ofertę i sposób działania do nadchodzących trendów, a także być obecnym przy ich budowaniu. O obliczu nieznanego, warto postawić na znane i sprawdzone marki. ITS DMC Poland to firma z kilkunastoletnim doświadczeniem w organizacji turystki przyjazdowej do przeróżnych zakątków kraju.
Zarówno TOPowe destynacje jak Gdańsk, Kraków, czy Warszawa i ich okolice, jak i nieodkryte zakątki Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, Zakopane czy Kaszubskie mieściny pełne lokalnego folkloru, wszystko jest w zasięgu. Jedyną granicą jest wyobraźnia, która wydaje się nabierać nowego znaczenia i wartości w czasach tak gwałtownych zmian.